Dagens Ridpass


Det blev inga bilder, ingen var hemma när jag red :(

Red i paddocken, han var lite seg då och då men speciellt i galoppen ( där fick jag verkligen JOBBA )
Red fram i 10 min kanske, skritt, trav och galopp på volter och sånt. Sen började jag göra övningar som jag hittde på själv ;) Jag övade först på att sätta igång från halt till trav sen från skritt till galopp, vilket funkade bra :) Sen galopperade jag runt 4-kanten och samla han på kortsidorna, red runt en bom jag hade laggt på långsidorna och sen ökade jag några steg sen samla jag in på volten. Detta gick bara att göra en runda i taget då han inte alls vill gå fram, efter galoppen var mina ben så trötta att jag knappt orkade släppa stigbyglarna?! :o

Sen skrittade jag han lite.
 Red sen skänkelvikningar, han ville INTE flytta för vänster, inte alls? :( Men för höger gick han fint :)

Skrittade
Gjorde sen samlingar på långsidorna sen bara jag släppte ut och ökade på diagonalen, han ökade fint men hade kunnat gå mer fram.
Sen red jag av.

Imorgon ska han vila och Caramell ridas. Jag longerade henne lite idag ( tömmkörnings gjorden var för stor ) sen gick vi ut och gick.
På fredag blir det mera galopparbete med Uffe och ett litet ridpass med Caramell. På lördag ska jag nog vara med hela dagen på Syd, första start kl  08.00 och sista ca16:37, då får hästarna vilodag. Sen på söndag ska jag nog vara med mellan 11.30 till ca 16.00.

// Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?