Fredrikbergs Uffe

Min ena ponny Uffe

Köpte honom hösten 2010, när jag var i Turkiet med mormor, morfar, lillsyrran och kusinen köpte mor en häst till mig. Jag provred honom inte ;) Så man visste ju inte hur det skulle gå. Men min ridlärare provred honom "åt mig"

Han är född den 4 april 2001
Han har gått upp till LA:1 med ca 61 % och upp till LB hopping, sen är han tränad till att gå FEI
Han var med i förra ägarnas DIV 1 lag i allsvenskan i dressyr
Han köptes av dom för att bli äldsta dotterns hopp ponny men hon slutade rida och mamman skolade om honom till dressyr

Han är väldigt sällskaplig men helt knäpp i huvudet om han står i stallet och bara han och en häst till är inne.
När han kom till oss stog han på Syd ett tag för att min ridlärare skulle kunna hjälpa mig med honom.
Om då en häst i stallet gick ut fick han damp och ställde hovarna i krubban och sånt!

Mer vet jag inte om honom ;)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?