Mina smörjgrejor.

Tänkte ta upp vad jag använder mig av när jag smörjer mina saker.
Jag brukar smörja 2-3 ggr i veckan. Sadlarna smörjer jag 1 gång i veckan.
Utrustningen blir så enormt mycket bättre om man smörjer regelbundet.


Jag tvättar först sakerna med en tvål, just denna vet jag inte var den kommer ifrån men jag tycker den är bra.
Det går bra att använda vilken tvål som helst (tror jag).

Efter att jag har tvättat låter jag sakerna torka en stund sen börja jag olja in de med Läderbalsam.
Jag använder mig av Windsor's Läderbalsam från Hööks som jag tycker fungerar oehört bra och jag rekommenderar det starkt

Det är vad jag smörjer med, hoppas ni gillade att höra det. Har även hissat Windsor många gånger för deras extrema bra saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?