Översvämning O.o

Nu har det ju töat här så då passade jag på att gå ner till sommarhagarna och kolla på allt vatten + fotade.
Alltså det är heeeeeeeelt sjuuuukt! Men hagarna är som stora sjöar. Det måste vara minst en halvmeter djupt. Jag skulle lätt kunna åka skridsko där när det blir riktigt kallt ;) Jag kan knappt föreställa mig hur det skulle kunna torka upp där till våren/sommaren.

Vi ska förresten bygga ny hage nästa helg på min ridbana så ska vi ta några vita stolpar från dessa hagar. Hagen kommer att vara på min ridbana och bara vara vinterhage, alltså kommer vi ta bort den till sommaren. De är ganska mkt gräs där nu så då kan dem gott få äta. Något jag oroar mig för är att det är så nära vägen.. Men jag kanske inte ska oroa mig?


Jaa, ni ser. Anledningen till att det är så mkt vatten just här är att det marken ligger väldigt lågt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?