Båstad ridklubb

Både jag och Hilda  LOVE  Båstad RK

Där red vi på våra små ponnisar, vårt första tävlings år, bland Sveriges ponnyelit. Gud vad bortkommen man kände sig ;) Det var faktiskt lite läskigt!

Tur att nästan alla som red där var så upptagna med att rida fram sina ponnisar på bästa sätt för att kunna vinna en LC/LB medans dom flesta av dom skulle försöka kvala till Globen på söndagen, istället för att snegla på mig och min lilla ponny utan knoppar. Vissa red klassen för att det är var deras nivå, andra för att dom ville rida igenom hästen innan klassen på lördagen/söndagen och andra för att dom bara gillar att vinna över andra.

Både jag och Hilda ( tror jag ) visste vad vi gav oss in i och visste att vi inte skulle ha en tjans mot dom andra som tävlade. Själv så kom jag sist med 48% ( !!!!!!!!! ) medans hon som vann fick 72 % och skulle kvala till Globen på söndagen.

Men det var JÄTTE kul att vara där ändå :D Jag och Hilda ska dit igen i år och båda hoppas på bättre resultat ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?