Dagens ridpass.


Sheraton
Idag var det dags för Lottieträning, jag tränar för Lottie en gång i månaden och detta var min femte träning. Känns som mer. Jag tycker Lottie är oehört duktig och alltid lika roligt att träna för henne.

Sheraton var riktigt bra idag och jag är supernöjd. Han var inte helt korrekt hela tiden. Det lustiga var att i traven hade han världens form men inte mkt bjudning och i galoppen hade han öppen form men världens bjudning? Jag sa att jag ville träna skänkelvikningar (får bestämma själv vad jag vill träna på, så jag utvecklas så mkt som möjligt) Jag tror att jag har gjort fel hela tiden men tydligen inte? Skänkelvikningarna för vänster skänkel gick sämst då kom gärna bakdelen före fram. Men i höger gick det mycket bättre och en gång var det perfekt enligt lottie, kul å höra. Vi tränade att bryta av från galopp till skritt direkt utan några travsteg. En gång blev det hyfsat med typ 2 travsteg. Det ska jag träna jättemycket på så vi kan göra enkla byten i framtiden.

Vårens projekt kommer vara att träna skänkelvikning jättemycket så det sitter med bjudning, form och korsning av benen.

Idag blev det ingen film, hade nämligen lite stressigt då jag börjar rida kvart i fem och innan dess ska jag ha hunnit värma upp. Idag hade jag hel beige outfit , beiga Glen gordon lindor som jag använde för första gången idag and i love them! Samt beigt schabrak och beiga ridbyxor (y)


Skänkelvikning i skabersjö för bara några dagar sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?