Dagens Ridpass



Uffe

Det började med att Uffe var tokigare i stallgången än vad han brukar. Han försökte klättra upp på vägarna, trmapade i en spann som står under vattenkaranen om den skulle börja dråppa, hoppade fram och tillbak och stog och skrapade i golvet så han träffade mig på handen när jag lindade. Han var 10 gånger värre än han brukar vara.
Sen kom vi i väg efter att ha försökt lasta ett tag.
Mor brjade att tömmköra honom. Sen red jag . Det gick bra, han var ganska framåt och så. Det blev tyvärr ingen galopp då han blev trött. Han gick snällt och lyssnade jätte fint till skänklen och sporren. Ville jag att han skulle gå framåt gjorde han det till jag bad honom om annat. Det kändes mycket fint :)



 

Det blev mest bara på stora Cvolten då det var träning i andra delen av ridhuset. Så ridpasset blev ett helt vanligt motions ridpass.
Han får lite mer kraftfoder nu, hoppas han blir lite piggare.

Detta ridpass får:   :D :D :D :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra energi, fin sits (som alltid) och grym matchning! :)

2011-02-11 / 22:44:38     URL: http://alladessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?