Gästblogg av Maya Holmqvist

Tjena alla läsare!
Mikaela & Hilda ville att jag skulle gästblogga här!
 
Jag heter Maya Holmqvist & bedriver www.youngdressage.blogg.se tillsammans med min bästa kompis Linnea Andersson.
Jag rider ponnydressyr & har gjort i flera år.
 
Mina ponnyer heter Ängsgårdens Frida & Karlsfälts Cruzidull.
 
Frida är min första egna ponny, hon är ett brunt New Forest sto född 1997 e. Vernons Peeping Tom ue: Brozzan. När vi köpte henne 2005 kunde hon inte ens fatta galopp utan att man jagade på henne med spö. Efter mycket svett och tårar så har vi tagit oss till nationell nivå med godkända resultat. Vi har haft världens tid tillsammans trots hennes dryga sätt att dö på tävling. Iår ska jag endast tävla småtävlingar med henne eftersom hon är en liten c-ponny på 136 cm och jag är 178 cm lång.
 
Sen har vi ju min oslipade diamant, Karlsfälts Cruzidull! Cruz som han kallas, är en skimmelfärgad welshvalack född 2005 e. Karlsfälts Caruso ue: Glansevin Gadabout. Vi köpte honom sommaren 2008, så till sommaren har vi haft honom i 3 år. Jag & min tränare har ridit in Cruz och jag har utbildat honom till den nivå han är idag, LA. Hans första tävlingsår var 2010 och då hann vi tävla LC på 72 % & LB på 68 % bland annat.
 
Mitt närmaste mål är att tävla SM 2012 med Cruz, något jag tror att vi ska kunna klara av.
Min högsta dröm är att bli uttagen till EM-laget 2013 och få tävla EM, det hade varit en once in a lifetime grej.
 
Mycket mer har jag nog inte att berätta. Jag avrundar här & tackar för att jag fick gästblogga!
Glöm inte min blogg, www.youngdressage.blogg.se :D
 
Kram Maya
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?