Gästbloggning av Jessica Wadst

Idag är det jag, Jessica Wadst (www.jessiewadst.blogg.se) som gästbloggar :)
Tänkte skriva lite om mig och mina hästar.
Jag har för tillfället två hästar, en b-ponny vid namn Pommac och en c-ponny hingst som heter Power of Independence
Pommac är en 13 årig vallack, med honom tävlar jag dressyr upp till elit nivå. När jag fick honom för ca 5 år sen var det meningen att jag skulle tävla i hoppning med honom men han tyckte det var roligare med dressyr så det fick bli det. Synd att han bara hoppar när han vill för att han har en riktigt bra hopptekning och hoppar hus! Tillbaka till dressyren, vi har tagit oss från att inte kunna någonting inom dressyren, han kunde inte ens gå i form, till att rida SM på drygt 2,5 år :) Rätt duktigt tycker jag med tanke på att ingen av oss kunde någonting inom dressyren. På SM gick det tyvärr jättedåligt :/ Han ville inte alls gå fram och nu i efterhand så ångrar jag att jag inte utgick i första kvalet då det gick riktigt dåligt och procenten tänker jag inte skriva! Riktigt pinsamt var det... Kan skriva en hel bok om denna underbara ponny men vill verkligen inte tråka ut er :P
Men nu är jag för lång för honom :'( så det blir att sälja mitt hjärta iår, sen får vi se när det blir.
såhär ser i alla fall min stjärna ut idag:)
och jag vet att jag ser ut som en michellingubbe, men är det kallt så är det ;)
och såhär såg han ut på våran debut nationellt för 1,5 år sen :) blev första utan för placering på 72 %
debuten i båstad. 
hemma för 1 år sen :)
Power of Independence är ett nytillskott kan man säga :p fick honom för 4 månader sen ungefär :) Han är en c-ponny på 8 år. Han är avelshingst men har inte betäckt så mycket tror jag. Han är inte min egen utan jag lånar honom av hans uppfödare. Med honom tävlar jag i hoppning men har hitintills bara ridit några LC. Tidigare har han gått LA. 
Pelle som han kallas är väldigt pigg alltid och bryr sig inte om han blir trött han bara fortsätter att springa på :p Han ääälskar att hoppa och hoppar bra, har en stor vägvinnande galopp så det kommer nog bli lite placeríngar sen när jag fått riktig koll på honom :) Han är i allafall en mycket trevlig individ som jag gillar starkt :)
såhär ser han ut :)
detta är dock ett litet tag sen och det är stor skillnad på honom nu i formen och så :) (michellin jacka igen >.<)
denna är nytagen :)
Jag själv då, ja jag är en glad tjej på 13 år går i sjuan och utom att jag rider går jag även på volleyboll.
Fick min första häst när jag var ca 1 år. Föddes inprincip på hästryggen då min mamma och morfar hade ca 25 galopphästar i träning när jag föddes men dom har båda slutat med galopp sen 3-4 år tillbaka. 
Kort och bra information om mig :p 
Men gud vad långt det blev :p Aja det är mycket bilder så det är väl inte såå mycket text :p
Nu får ni ta och kolla in på min blogg också :) 
www.jessiewadst.blogg.se
Hejdå :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?