Hiss och diss om lindor



Diss och Hiss
Detta är Elastic/fleece från Hööks, jag har själv sådanna här. Detta är faktiskt den första sak jag dissar från Hööks.
Dom är jätte lätta att linda med, innan man tvättar dom...
Fleese delen blev helt hal och ville inte ligga kvar på hästens ben när man lindade. Sen den elastiska delen blir helt sliten. En gång fastnade karborren på delen och när jag tog bort karborren ( väldigt försikigt ) så kom det ut MASSOR med trådar. På mina hel elastiska från Landäng så kan karborren fastna men när man tar bort den så sliter den i ut trådar.
Så både hiss och diss på dessa. Men jag rekomenderar dom inte direkt.

Diss
Fleeclindor ( hittade ingen bild ).
Jag tycker det är väldigt fult och dom samlar på sig massor med smuts.
Många lindar med fleece för att slippa padd, vilket jag tycker är väldigt lat.

Hiss
Elastiska lindor ( hittade ingen bild )
Har läst många bloggar idag som dissar elastiska lindor för att dom " skadar " hästen och ger skavsår. Men då har dom nog inte tänkt på att linda med padd. Utan padd ger dom skavsår.
Nu när jag lärt mig linda med padd så är det mycket lättare än med fleece eller halv fleece. 

Vad tycker ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?