Ingen galopp idag heller

 

 

Caramell

Red ju i ridhuset, red inte länge. Hon ville inte. så jag och mor bytte, så att hon tömmkörde Caramell istället. När mor tömmkörde var hon mer arbets villig.

Uffe

Mor tömmkörde först. När jag red var han väldigt villig till arbete och gick snabbt ner i formen jag ville. Vi travade på volten ett bra tag, sen skritt paus. Sen var meningen att jag skulle galoppera men då kom det in en häst som inte blivit riden på hela vintern ( tror jag ) Mia ( som äger ridskolan ) skulle tömmköra den åt ägaren och den var helt coco. Var enda sak Mia gjorde reagerade den på och flög i luften och sprang runder. Sen helt plötsligt kommer det in 3 st galoppörer och ni vet alla att jag inte är ett stort fan av verken jockys eller galopphästar. Så jag slutade då.

Jag tycker galopphästar ser skabbiga ut och att ryttarna är alldeles för högljuda när dom sitter och ropar till varandra om hästen ska ha brösta eller inte?! Dom ser läskiga ut när dom rider runt som små potatis säckar uppe på sina lite halvgalna hästar.
Detta gäller inte ponny galoppörer utan bara stor hästar.

Men annars gick det bra, imorgon är det Pay and jump på Syd. Så vi åker väl dit eftermiddag eller kväll. Ska nog bara ha med mig Uffe och skritta ut Caramell i stället.

Det blev tyvärr ingen film :(

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?