Lite skillnad kanske?

Snart har det gått ett år sen vi köpte Sheraton, eller 25 April rättare sagt. Då skrev vi på köptekontrakt. Jag var så glad. Och jag kan ju säga att det har HÄNT Saker på bara 10 månader. Hittade två perfa bilder till att jämföra med och det är en total förändring. Både från hans och min sida. På detta året har jag lärt mig extremt mycket.


Ja, ni ser själva. Kan beskriva kort om vad som har hänt.

Då: Gick han oftast i en kass form och inte jobbade med bakbenen, min tredje tävling. Första utomhus. Då hade jag aldrig någonsin ridit med lindor. Jag såg helt katastrof ut. Jag lutar mig bakåt, skänklarna är för långt fram.. Här drev jag inte med ngt säte eller ngt.

Nu: Jag får han i form när jag vill och hur jag vill, nu jobbar han extremt mkt mer bakifrån till handen. Istället för att bara lägga sig i handen. Om två veckor startar vi får tolfte dressyrtävling. Nu rider jag med lindor varje dressyrpass. Jag har lärt mig rida mer och hur jag just ska rida honom nu rider jag med mkt säte och kvicka skänklar från början. Nu kan jag få honom och göra snygga mellantraver kunde jag inte 2010. Jag har fått en klar mkt bättre sits.

Även om det har hänt mkt har jag en oändlig het kvar att jobba med. Vilket jag ser fram emot! Jag tycker även det är mkt roligare att rida dressyr då än nu..

Dressage is my life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?