Träna mellantrav.


En perfekt övning för er som har hästar som inte vill länga på benen när det gäller mellantrav.
Denna gjorde jag på Sheraton och då funkade det! :D
I hörnen innan ni gör mellantraven så ta och ladda upp hästarna lite. Med att skänkla mkt men ändå hålla in. Så att de blir lite taggade. Sen på diagonalen så bara KÖR! Driv med sätet och skänkla, i början kan det se nästintill förskräckligt ut men det är bara att träna på ;) Det funkade på Sheraton som är svår.

I början kanske det inte funkar, men träna så går det alltid.

Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-08 / 23:06:57     URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?