Dag 1 - Presentation av mig och min häst.

Tar Sheraton nu, ni vet ju redan en hel del om mina hästar.

Sheraton Tzar
Sheraton är född 1992, är en mörkbrun valack som är 147,5 i manken. Han är efter Zudar och undan Cheriton Thelma. Jag lärde känna Sheraton för mååånga år sedan , eftersom min kusin var hans förra ägare. Så jag har ju ridit honom lite då och då för skojs skull. Men under 2009 blev det lite mer seriösare, då tog jag hem honom som sommarhäst på sommaren 2009. Jag hade honom ändå in i oktober för att jag skulle visa att jag klarar av att ha häst även när skolan satt igång. Och jag klarade det. Jag blev helt förkrossad när han skulle åka hem igen. Hela kvällen satt jag och grät och kolla på bilder på honom och lyssna på ledsam musik. I slutet av April 2010 kom han tillbaka med Samantha. Sen dess är han mycket gladare för han har sällskap. Just nu tränar vi och tävlar dressyr aktivt och målet är att rida Stadiga LB-program till våren så vi får kläm på det.
Sheraton är väääldigt laaat av sig när det gäller träningar . När man rider ut är han en helt annan häst ;)
Sheraton är den typiska ponny bus hästen. Blir "rädd" för grejor som han har sett 242837592 ggr innan. Han älskar att busa! Man kan kräva jättemycket av honom han blir aldrig riktigt sur. Och det är så himla skönt!!
Han är bossen i hagen och låter aldrig samantha bestämma.



Jag heter Hilda Andersson är född 1996 och går nu i 8an. Jag lever mitt liv ute på en gård utanför Malmö med min familj: mamma, pappa syster. Vi har även en hel del fler djur. Hästarna är "mina" eller jag har ju nästan allt ansvar för de eller vad man ska säga. Jag har ridit på ridskola sen 5-6års ålder. Jag är nästan alltid glad, förstår inte det med att vara negativ. Jag är en sportnörd, gymmar, cyklar, rider och kollar jättemycket friidrott, fotboll, hästhoppning, simning och lite handboll på tv :P Jag kan aldrig bli riktigt riktigt hungrig utan kan klara mig en hel dag utan mat. Jag är alltid godissugen och älskar godis :D Trots det hade jag godisförbud hela 2010 för att tjäna pengar. Och det var det värt! Jag satsar ganska mkt på skolan, jag vill ha bra betyg. Helst vill jag gå natur på gymnasiet och sen utbilda mig till jurist. Har alltid gillat att brott och såna saker. Det var lite om mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?