Dag 2: Det bästa/sämsta med min häst.

Kan ju börja med det sämsta :P

Det sämsta med Sheraton är att han blir lat på vissa dressyrtävlingar. Jag tycker det är tråkigt med tanke på att han kan om man bara är bestämd. Men jag har lärt mig rida mer nu och hoppas på att de kan hjälpa till tävlingarna till våren. En annan sida som jag också är lite missnöjd med det är att han inte gillar att hoppa på högre höjder. Upp till 80cm max är det roligt men inte över det. Tur att jag har Samantha!

Det bästa med Sheraton är att han är så snäll vid all hantering men även i ridningen. Man kan kräva i princip vad som helst utav honom och han blir inte sur det är jag vääldigt väldigt tacksam över. Han har också en jättebra personlighet som får en att fångas av honom så lätt. Han är speciell. Han står alltid still när man borstar, blir aldrig någonsin sur när man spänner sadelgjorden, ja allt sånt! Det är jag jätteglad över.. :D

Sheraton är bäst helt enkelt! <3


Bestehest!

Kommentarer
Postat av: Tildah

Heej vilken fin blogg du har!

Ska ha en tävling på min blogg!Skulle vara jätte kul om du var med, din blogg är ju så fin! Kolla in den för att veta mer!

Många Kramar Tildah

2011-01-24 / 01:03:51     URL: http://tiiildah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?