Dagens ridpass.


Sheraton
Tränade i ridhuset och "projektet" idag blev öppna, sluta och enkla byten.
I uppvärmningen var det fart på honom. Jobbade mycket tempoväxlingar för att han skulle lyda bra.
Efter en stund red jag mycket öppnor i Vänster där han käfta emot lite, i höger bara det flöt.
Pausade lite.. Galopp sen och då fick han gå i samlad galopp till o från och det gick hyfsat.
Öppnorna i traven gjorde honom väldigt mjuk o fin.

Pausade.
Sen i traven gjorde jag öppnor + slutor och ngn mellantrav.
En gång längde han RIKTIGT bra!
När jag gjorde slutorna som han redan kan klockrent så red jag först på en 10m-volt sen fokuserade jag på att inte bakdelen skulle komma ut till väggen och då blev det sluta.

Efter det blev det galopp. Började nästan direkt med bytena. Red på en serpentin och saktade av till skritt 2-3 steg. Gick inte så bra med avsaktningarna då var han stark så det blev ett travsteg men igångsättningarna satt perfekt och han fattade rätt galopp hela tiden utom en gång :D Nu har vi nått å jobba med!





Samantha
Vilar, longerade igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?