Dagens ridpass.

Nu kommer något nytt upp här på bloggen, ska försöka få med Micki också bara.
Dagens ridpass kommer gå i ett enskilt inlägg. Med en logga. Där kommer också bilder + filmer ligga.



Sheraton
Tränade i ridhuset idag, som sagt. Red i 50min och det blev faktiskt ganska lagom tyckte jag.
Idag fokuserade jag, som på nästan alla dressyrpass. Att få en bra eftergift.
Det är ju grunden till det mesta inom dressyr.
I traven när jag värmde upp var han helt OK. Han travade på glatt och jag gjorde nån öppna och skänkelvikning. Och han lyssnade jättebra. I galoppen ville jag ha honom i hög form så han kunde bära sig bra. Men det gick inte som jag hade tänkt. Istället la han sig i handen och jag fick bära hela huvudet på honom, morr. Jag försökte lösa det genom att vara på med innerskänkeln istället för att dra med handen i munnen på honom.
Sen körde jag trav i 10min och det gick bra. Han blev faktiskt ganska fin där.
Tränade myyycket mellantraver och han har faktiskt börjat länga riktigt riktigt bra. Nu ska man bara få till det på tävling också..
Efter det blev det lite paus, sen tog jag galopp i 7-8 min. Då hade jag piskan och sade till honom lite med den så han skulle komma igång med bakbenen ordentligt och inte slöa. Han var lite tjurig till en början men mot slutet blev jag nöjd och då avslutade jag.
Kan sammanfatta ridpasset som bra.

Riktigt bra bild tycker jag allt.

Jag hade nog kunnat linda ngt högre på bakbenen kanske?

Ser helt konstig ut :S



Lite skrittpaus.

Ska det likna en öppna?

Klippte bort mitt huvud , såg heeeeeelt knäpp ut.

Denna bilden är liite redigerad.



Mellantrav, här länger han på steget bra.

Ser ni bakkärran?

Galoppbild


Nu blir det inga fler bilder, hoppas ni är nöjda :D

Samantha
Samantha fick vila idag. Jag har valt att sätta igång henne sakta men säkert nu och målet är att rida henne 1-2ggr i veckan :P Idag blir det dock uteritt!



Kommentarer
Postat av: Felicia

Fina bilder på en fin häst!

http://dressyrgalna.blogg.se/2011/january/fragestund-nu-ja.html#comment

Länk till frågestunden om du vill vara snäll och fråga ngt! :D

2011-01-23 / 12:41:01     URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: Linnea op de Weegh

Snyggt matchat! :)

2011-01-23 / 13:28:38     URL: http://polze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?