Mina hästars strö.

En person undrade vad våra hästar står på för strö, så jag tänkte göra ett inlägg om det.

Strö
Mina hästar står på två olika sorters strö. Pga att den ena är allergisk (skriver mer sen).

Samantha (min foderhäst) står på vårt eget halm. Hon trivs pärfa med det och det passar henne helt okej. Hon är en riktigt slabbemaja på alla sätt o vis. Hon "gömmer" bajset långt under halmen så man får leta efter den. Hon bajsar något otroligt mkt vilket gör att hennes box kan ibland ta upp mot en halvtimme. Min pappa är ju lantbrukare vilket leder till att han gör halm, så vi har gratis halm kan man säga. SJälv tycker jag att halm är nästan det bästa för man kan göra det riktigt fluffigt och fint.



Sheraton (min egna ponny) står på spån eftersom han är dammallergiker och kan ej stå på halm, trots det är det inga problem att han har Samantha precis intill sig som står på halm. Jag tycker spån är mycket bra och väldigt lätt att mocka i. Sheraton grisar knappt ner och lägger allt på samma ställe vilket betyder att ibland bara tar två-tre minuter att mocka hos honom vilket är jätteskönt.

Hoppas ni fick svar på några av era frågor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?