Planering inför morgondagens ridpass.

Imorgon ska jag o Sheraton till Skabersjö ridhus och då blir det att träna lite dressyr.
Kom på en jättebra sak som jag kunde göra :D

Eftersom vi tränar oehört mkt lösgörande övningar på tisdagar behöver jag ju inte göra det imorgon också.
Så imorgon ska jag träna öppnor, slutor & enkla byten. Plus det som Lottie sa att vi skulle träna på!
Det har jag ju ett gyllende tillfälle till då :)

För er som inte vet vad enkla byten är så är det nästan som ett galoppombyte fast lite lättare och förekommer i FEI-programmen. I ett enkelt byte vänder man snett igenom (går med annat också) och bryter av till skritt 2-3 steg sen igång i andra galoppen. Och inte ett enda travsteg. Jag har gjort riktigt galoppombyte 3ggr, en på Sheraton, en på Samantha, o en gång på Caramell.

Öppnor o Slutor har jag först tränat nu i Höstas. Man kan tänka att öppna är som första steget på en volt och sluta är som sista steget på en volt. Kanske ska skriva ett inlägg om öppnor & slutor?

Pappa fotar nog imorgon ! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?