Varför och hur jag lindar.

Jag tänkte skriva kort om varför och hur jag lindar.

Jag lindar för att det ger stöd och värme och minskar risken för skador.
Men också för att det är sååå snyggt :D
Jag började rida aktivt med lindor i somras innan dess red jag väldigt sällan med lindor.
Jag rider alltid med lindor när jag tränar dressyr hemma och borta.
Skulle aldrig kunna ha lindor i hoppning då det kan hända en del olyckshändelser..
Har heller aldrig lindor när jag rider ut då de kan bli riktigt leriga och smutsiga.
Då använder jag hellre benskydd.
Jag lindar inte över knäna då hästarna ska kunna böja benet utan några som helst problem.
Just nu har jag bara fleecelindor och de gillar jag skarpt! Jag lindar inte med paddar under fleecelindorna men om jag köper elastiska är ju det ett måste. Fast håller mig gärna till fleecelindor.


Svarta lindor.. Syns knappt.

Lila lindor.

Rutiga lindor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?