Dagens ridpass


Sheraton
Hade egentligen tänkt rida på grusvägen men så blev inte fallet. Istället gav jag mig upp till det nybyggda stallet, ni vet den branta almåsa backen? Iaf, påväg dit skrittade jag bara och det tog 15min. Väldigt bra att de han fick skritta så länge som möjligt. Jag började med att trava några ggr upp för backen för att kolla underlaget och så. Underlaget var nästintill perfekt. Jag red lite uppe på backen i trav för att han var så jädrans pigg så jag fick lugna ner honom. Tog galopp sen upp 3-4 ggr. Det älskade han och då bara det bar iväg. Men han kunde ju inte springa så jättefort för det är jobbigt!! Han var väldigt tittig idag och skulle reagera för allt! Han är ganska jobbig då. Jag blir inte rädd längre då jag har vant mig men nu är det bara störigt att han håller på. Men jag ska minska betforen lite.


Här fick han syn på ngt som var såååå läskigt :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?